Știri

Săptămâna europenă de alfabetizare mediatică 2019

Ediția de început a ,,Săptămânii europene de alfabetizare mediatică are loc între 18-22 martie, peste 200 de evenimente fiind organizate în Bruxelles și restul Europei. Scopul inițiativei Comisiei Europene este de a promova alfabetizarea media și de a combate dezinformarea. 

Comisarul pentru economie și societate digitală, Mariya Gabriel, a declarat că: ,, În Europa, predarea alfabetizării mediatice nu este sistematică, fiind adesea destul de dificil pentru cetățenii noștri să distingă între informația falsă și cea adevărată. Credem că împreună putem susține alfabetizarea mediatică pentru a asigura pluralismul, incluziunea și apăra valorile noastre. Trebuie să contribuim și mai mult la responsabilizarea cetățenilor pentru a putea face alegeri informate și a crește eficiența participării în procesul democratic. Acesta este motivul pentru care Comisia Europeană lansează prima ediție a ,,Premiilor săptămânii europene de alfabetizare mediatică” „. Pentru cele din urmăa, peste 130 de participanți au intrat în concurs cu proiecte de alfabetizare mediatică, clasate în trei categorii: cele mai educative, cele mai europene, cele mai invoative. 

Informație preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Articole similare

Butonul înapoi la început